Neonet.pl

Neonet.pl to sklep internetowy należący do dobrze znanej polskiej sieci sklepów z branży RTV/AGD, czyli Neonet. Działa w Sieci od ponad 15 lat i jest zaliczany do grona najpopularniejszych. Eksperci Verseo przyjrzeli się bliżej temu, jak funkcjonuje serwis Neonet.pl w przestrzeni Internetu oraz jak podejmowane przez zarządzających decyzje marketingowe i powiązane z SEO przekładają się na jego popularność.

Neonet.pl – najważniejsze informacje

Historia spółki Neonet sięga lat dziewięćdziesiątych. To wtedy jej twórca i obecny prezes, Marek Majewski, otworzył niewielką hurtownię RTV i AGD. Bardzo szybko przerodziła się ona w doskonale prosperujący sklep. Do przestrzeni Internetu, już pod nazwą Neonet, firma wkroczyła w 2003 roku, jako jeden z pierwszych serwisów e-commerce w tej branży w Polsce.

Spółka prowadziła działalność dwutorowo – z jednej strony rozwijając sieć salonów stacjonarnych (obecnie jest ich w Polsce ponad 300), a z drugiej – inwestując w e-sprzedaż. Warto wiedzieć, że powiązany z Neonetem jest również sklep Neo24.pl, jednak to właśnie Neonet.pl zyskuje większą popularność.

Sama marka Neonet promuje się skutecznie tradycyjnymi kanałami – w kampaniach reklamowych biorą udział popularni artyści, a ich duża intensywność spowodowała, że marka cieszy się ogromną rozpoznawalnością.

Warto też zwrócić uwagę, że sklep dobrze radzi sobie w przestrzeni on-line.

Neonet.pl to przede wszystkim produkty z branż RTV, AGD i IT

W ofercie tego e-sklepu znajdują się tysiące produktów, które są dostosowane do potrzeb klientów prywatnych – głównie do użytku domowego, a w mniejszym stopniu biurowego. Znalezienie odpowiedniego produktu umożliwia jasny i przejrzysty podział na kategorie. Te główne to:

  • telewizory,
  • duże AGD,
  • AGD do zabudowy,
  • małe AGD,
  • smartfony i zegarki,
  • sprzęt audio,
  • komputery,
  • gry i konsole,
  • sport i rekreacja.

Sklep prowadzi również outlet internetowy oraz umożliwia tzw. preordery. Z punktu widzenia SEO zwraca uwagę bardzo jasna „mapa” kategorii i podkategorii oraz ich wysoka widoczność – tak dla użytkownika, jak i dla algorytmów Google.

Audyt SEO przeprowadzony przy pomocy narzędzia Verseo pokazuje, że serwis Neonet.pl wygrywa, gdy chodzi o widoczność oraz dostosowanie działania e-sklepu do potrzeb użytkowników mobilnych. Słabiej wypadają wyniki związane z wydajnością oraz marketingiem. Serwis nie korzysta np. z tagu remarketingowego Google.

Więcej informacji znajdziesz w szczegółowym raporcie. Pamiętaj, że jeśli chcesz sprawdzić, jak w przestrzeni Internetu radzi sobie Twój serwis internetowy, możesz wykonać jego audyt on-line za darmo przy pomocy prostego narzędzia Verseo.

Dane
Pierwsze wyrenderowanie treści
3,1 s
Pierwsze wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania pierwszego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Indeks szybkości
6,3 s
Indeks szybkości wskazuje, jak szybko strona zapełnia się widocznymi treściami. Więcej informacji
Największe wyrenderowanie treści
9,9 s
Największe wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania największego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Czas do pełnej interaktywności
15,0 s
Czas do pełnej interaktywności to czas, po którym strona staje się w pełni interaktywna. Więcej informacji
Łączny czas zablokowania
1 920 ms
Wyrażona w milisekundach suma wszystkich okresów między pierwszym wyrenderowaniem treści a czasem do pełnej interaktywności, gdy długość zadania przekroczyła 50 ms. Więcej informacji
Zbiorcze przesunięcie układu
1.123
Zbiorcze przesunięcie układu to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Więcej informacji