Neonet.pl
Neonet.pl to sklep internetowy należący do dobrze znanej polskiej sieci sklepów z branży RTV/AGD, czyli Neonet. Działa w Sieci od ponad 15 lat i jest zaliczany do grona najpopularniejszych. Eksperci Verseo przyjrzeli się bliżej temu, jak funkcjonuje serwis Neonet.pl w przestrzeni Internetu oraz jak podejmowane przez zarządzających decyzje marketingowe i powiązane z SEO przekładają się na jego popularność.
Neonet.pl – najważniejsze informacje
Historia spółki Neonet sięga lat dziewięćdziesiątych. To wtedy jej twórca i obecny prezes, Marek Majewski, otworzył niewielką hurtownię RTV i AGD. Bardzo szybko przerodziła się ona w doskonale prosperujący sklep. Do przestrzeni Internetu, już pod nazwą Neonet, firma wkroczyła w 2003 roku, jako jeden z pierwszych serwisów e-commerce w tej branży w Polsce.
Spółka prowadziła działalność dwutorowo – z jednej strony rozwijając sieć salonów stacjonarnych (obecnie jest ich w Polsce ponad 300), a z drugiej – inwestując w e-sprzedaż. Warto wiedzieć, że powiązany z Neonetem jest również sklep Neo24.pl, jednak to właśnie Neonet.pl zyskuje większą popularność.
Sama marka Neonet promuje się skutecznie tradycyjnymi kanałami – w kampaniach reklamowych biorą udział popularni artyści, a ich duża intensywność spowodowała, że marka cieszy się ogromną rozpoznawalnością.
Warto też zwrócić uwagę, że sklep dobrze radzi sobie w przestrzeni on-line.
Neonet.pl to przede wszystkim produkty z branż RTV, AGD i IT
W ofercie tego e-sklepu znajdują się tysiące produktów, które są dostosowane do potrzeb klientów prywatnych – głównie do użytku domowego, a w mniejszym stopniu biurowego. Znalezienie odpowiedniego produktu umożliwia jasny i przejrzysty podział na kategorie. Te główne to:
- telewizory,
- duże AGD,
- AGD do zabudowy,
- małe AGD,
- smartfony i zegarki,
- sprzęt audio,
- komputery,
- gry i konsole,
- sport i rekreacja.
Sklep prowadzi również outlet internetowy oraz umożliwia tzw. preordery. Z punktu widzenia SEO zwraca uwagę bardzo jasna „mapa” kategorii i podkategorii oraz ich wysoka widoczność – tak dla użytkownika, jak i dla algorytmów Google.
Audyt SEO przeprowadzony przy pomocy narzędzia Verseo pokazuje, że serwis Neonet.pl wygrywa, gdy chodzi o widoczność oraz dostosowanie działania e-sklepu do potrzeb użytkowników mobilnych. Słabiej wypadają wyniki związane z wydajnością oraz marketingiem. Serwis nie korzysta np. z tagu remarketingowego Google.
Więcej informacji znajdziesz w szczegółowym raporcie. Pamiętaj, że jeśli chcesz sprawdzić, jak w przestrzeni Internetu radzi sobie Twój serwis internetowy, możesz wykonać jego audyt on-line za darmo przy pomocy prostego narzędzia Verseo.