Oponeo.pl
Oponeo.pl to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych w branży motoryzacyjnej oraz najchętniej wybierany przez rodzimych internautów sprzedawca opon. Szeroki wybór ogumienia to z pewnością jeden z głównych atutów sklepu, który plasuje go tak wysoko w zestawieniach sprzedaży. Czy jednak przyczyniają się do tego również działania SEO i SEM? Sprawdźmy, co mówi na ten temat audyt przygotowany przez Verseo.
Oponeo.pl – informacje o sklepie
Sklep Oponeo.pl jest jednym z pionierów polskiego rynku e-commerce. Jego początki sięgają jeszcze ubiegłego millenium, a serwis Opony.com, gdzie początkowo odbywała się sprzedaż opon oraz felg, powstał w 2001 roku. W roku 2006 zmienił zaś nazwę na obecną. Jednocześnie spółka, do której przynależy, wkroczyła na warszawską giełdę.
Dziś sklep Oponeo oferuje swoje produkty poza Polską w trzynastu krajach Europy oraz w USA. Polscy klienci mają do wyboru opony do samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli, a także felgi czy łańcuchy. Ponadto firma oferuje usługi dostawy ogumienia wraz z jego montażem, współpracując z ponad tysiącem warsztatów samochodowych w całym kraju. Na uwagę zasługuje również błyskawiczna realizacja zamówień oraz doskonała obsługa klienta. Nic więc dziwnego, że Oponeo.pl jest liderem rynku w kategorii ogumienia. Zaskakującym może być jednak fakt, że serwis dość słabo wypada w audycie Verseo – przede wszystkim pod względem wydajności. Być może poprawa tych parametrów pozwoliłaby mu jeszcze bardziej oddalić się od konkurencji.
Oponeo.pl to nie tylko opony
Sklep Oponeo.pl wsławił się sprzedażą ogumienia, jednak w jego ofercie znajdziemy inne produkty. Dostępne wyszukiwarki umożliwiają znalezienie opon według rozmiaru lub też marki, modelu, rocznika i wersji auta, co zdecydowanie ułatwia znalezienie właściwego modelu. Oferta produktowa jest szeroka, jednak zamyka się w jedynie kilku kategoriach dostępnych z rozwijanego menu:
- opony samochodowe,
- opony motocyklowe,
- felgi aluminiowe,
- felgi stalowe,
- opony ciężarowe,
- łańcuchy śniegowe.
Audyt Verseo wskazuje wiele obszarów, w których wskazana byłaby optymalizacja serwisu – uwagi wymaga m.in. wydajność czy bezpieczeństwo. Zdecydowanej poprawie mogłyby też ulec działania z zakresu marketingu internetowego, na pewno warto popracować ponadto nad dostępnością, przystosowaniem witryny dla użytkowników mobilnych czy SEO. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w raporcie dostępnym na stronie Verseo. Tutaj również możesz poddać darmowej analizie swój serwis internetowy.