Szkla.com

„Medyczna” nisza e-commerce obejmuje nie tylko apteki internetowe, ale również specjalistyczne sklepy, które koncentrują się na określonej kategorii produktów. Tak też jest w przypadku serwisu Szkla.pl, który – jak można się domyślić już po nazwie – oferuje przede wszystkim wyroby związane z korekcją wzroku. Co zadecydowało o jego popularności i wysokiej pozycji w rankingach? Oto, co pokazał audyt SEO przeprowadzony przez naszych ekspertów.

Szkla.com – najważniejsze informacje

Szkla.com to lider polskiego rynku internetowej sprzedaży soczewek kontaktowych i produktów pokrewnych. Serwis działa nieprzerwanie od kilkunastu lat i może się pochwalić świetnymi statystykami. Jak sam informuje na swojej stronie:

  • e-sklep Szkla.com zrealizował już zamówienia dla ponad 315 tys. klientów, z których wielu powraca (serwis deklaruje grono ponad 100 tys. stałych klientów!),
  • realizowanych jest ponad 260 tys. zamówień rocznie,
  • 97% z nich jest wysyłanych w ciągu 24 godzin od złożenia.

Jest to możliwe m.in. dzięki przemyślanej polityce sprzedażowej, a także bardzo dużemu zapleczu logistycznemu. Pozwala ono na zapewnienie klientom ekspresowej, ale i niezawodnej obsługi.

Warto również podkreślić, że serwis zapewnia darmową wymianę i zwrot produktów, a dostawy realizuje zarówno kurierem czy za pośrednictwem Paczkomatów, jak również do własnych punktów sprzedaży, usytuowanych w kilkunastu największych miastach kraju.

Szkla.com to przede wszystkim bogata oferta szkieł kontaktowych

Oferta serwisu Szkla.com jest wyspecjalizowana, co widać po głównych kategoriach produktowych. Są to:

  • soczewki kontaktowe,
  • płyny do soczewek i krople,
  • akcesoria do soczewek kontaktowych,
  • okulary,
  • promocje.

Warto zauważyć, że zarówno z uwagi na działania SEO, jak i wygodę klientów poniżej można znaleźć dalszy, bardziej szczegółowy podział na podkategorie – związane z markami „kontaktów”, a także ich typów (np. soczewki jednodniowe, tygodniowe, miesięczne, roczne, kolorowe itp.).

Raport przygotowany przez Verseo pokazuje główne siły oraz słabości serwisu. Najlepiej radzi sobie w obszarach widoczności, marketingu, dostosowania do korzystania na smartfonach i tabletach oraz SEO. Poprawy wymagałyby zaś kwestie związane z wydajnością, bezpieczeństwem oraz dostępności. Aby dowiedzieć się, skąd wynikają takie wnioski, zajrzyj do szczegółowych wyników audytu, gdzie znajdziesz dokładniejsze informacje.

Pamiętaj też, że darmowe narzędzie przygotowane przez ekspertów Verseo możesz wykorzystać, aby przeprowadzić audyt swojego lub dowolnego innego serwisu. Skorzystaj i zyskaj cenną wiedzę!

Dane
Pierwsze wyrenderowanie treści
5,3 s
Pierwsze wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania pierwszego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Indeks szybkości
7,6 s
Indeks szybkości wskazuje, jak szybko strona zapełnia się widocznymi treściami. Więcej informacji
Największe wyrenderowanie treści
12,4 s
Największe wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania największego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Czas do pełnej interaktywności
14,9 s
Czas do pełnej interaktywności to czas, po którym strona staje się w pełni interaktywna. Więcej informacji
Łączny czas zablokowania
610 ms
Wyrażona w milisekundach suma wszystkich okresów między pierwszym wyrenderowaniem treści a czasem do pełnej interaktywności, gdy długość zadania przekroczyła 50 ms. Więcej informacji
Zbiorcze przesunięcie układu
0.001
Zbiorcze przesunięcie układu to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Więcej informacji