Aptekaflora.pl

Medyczna nisza branży e-commerce jest niezwykle wymagająca – również z uwagi na obostrzenia prawne związane z reklamą. Dlatego nie jest łatwo zyskać szerokie grono klientów. Jednym z ważnych aspektów zwiększania widoczności w Sieci są działania z obszaru SEO. Dlatego eksperci Verseo przyjrzeli się bliżej strategii w tym obszarze przyjmowanej przez serwis Aptekaflora.pl. Oto wyniki naszego audytu.

Aptekaflora.pl – najważniejsze informacje

Serwis Aptekaflora.pl, jak można się domyślić, jest powiązany z siecią aptek. Jest to jednak sieć lokalna, działająca w Tomaszowie Mazowieckim. Historia samej apteki sięga 17 lat wstecz. Prowadzona przez nią działalność z obszaru e-commerce odbywa się zarówno bezpośrednio za pomocą e-sklepu, jak również poprzez portal Allegro, co pozwala zmaksymalizować wyniki sprzedażowe.

Warto wiedzieć, że serwis Aptekaflora.pl realizuje sprzedaż wysyłkową albo z odbiorem bezpośrednim w jednej z aptek stacjonarnych, albo bezpośrednio pod wskazany adres. Jednak z uwagi na obostrzenia, jakie wprowadziło Prawo farmaceutyczne, jest to jedynie wysyłka kurierska (a nie np. z odbiorem w punkcie) – trzeba o tej kwestii pamiętać.

Aptekaflora.pl oferuje leki OTC, suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki i więcej

Asortyment e-sklepu Aptekaflora.pl jest szeroki, a jego główne menu zostało zaprojektowane z myślą o jak najłatwiejszym dostępie do najpopularniejszych kategorii produktów. W tym serwisie prezentują się one nieco inaczej niż w pozostałych popularnych e-aptekach. Są to następujące grupy:

  • przeciwbólowe,
  • najczęściej kupowane,
  • wyprzedaże,
  • przeziębienie i grypa,
  • mama i dziecko,
  • kosmetyki,
  • mięśnie, stawy i kości.

Pytanie jednak, jak taki podział na kategorie i podkategorie przekłada się na wyniki w obszarze SEO? Raport przygotowany przez Verseo pokazuje, że najmocniej serwis Aptekaflora.pl wypada w kontekście widoczności w Sieci, w wynikach wyszukiwania na powiązane frazy. Jednak serwis ma dużo do „nadrobienia” w kontekstach:

  • wydajności działania strony – m.in. prędkości jej ładowania się,
  • dostępności – pojawia się problem z kontrastem między treścią a tłem, a obrazkom brak atrybutów ALT (ważnych również w kontekście SEO),
  • optymalizacji treści – m.in. metadanych, nagłówków czy danych strukturalnych,
  • bezpieczeństwa.

Całkiem dobrze jest za to w obszarze mobile, a więc dopasowania serwisu do korzystania z niego na urządzeniach mobilnych. Więcej informacji znajdziesz w naszym raporcie. Wykorzystaj też darmowe narzędzie Verseo do wykonania audytu własnego serwisu.

Dane
Pierwsze wyrenderowanie treści
2,9 s
Pierwsze wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania pierwszego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Indeks szybkości
11,5 s
Indeks szybkości wskazuje, jak szybko strona zapełnia się widocznymi treściami. Więcej informacji
Największe wyrenderowanie treści
29,6 s
Największe wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania największego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Czas do pełnej interaktywności
20,6 s
Czas do pełnej interaktywności to czas, po którym strona staje się w pełni interaktywna. Więcej informacji
Łączny czas zablokowania
390 ms
Wyrażona w milisekundach suma wszystkich okresów między pierwszym wyrenderowaniem treści a czasem do pełnej interaktywności, gdy długość zadania przekroczyła 50 ms. Więcej informacji
Zbiorcze przesunięcie układu
0.074
Zbiorcze przesunięcie układu to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Więcej informacji