Avans.pl

Avans.pl to jeden z popularnych sklepów z branży RTV/AGD, który od wielu lat jest dobrze rozpoznawalny przez szerokie grono konsumentów. Bardzo szeroki zakres oferty produktowej w połączeniu z dobrymi cenami oraz przemyślaną polityką marketingową sprawił, że dziś jest to e-sklep, który zajmuje bardzo wysokie pozycje w rankingach. A jak wyglądają osiągnięcia serwisu w kontekście SEO? Ta kwestia była przedmiotem audytu przeprowadzonego przez Verseo.

Avans.pl – informacje ogólne

Sama marka Avans jest dobrze znana na polskim rynku RTV/AGD istniała na rynku od wczesnych lat 2000. Wiele osób kojarzy jeszcze sklepy stacjonarne należące do tej sieci, które do 2015 roku działały na terenie całej Polski. Ten rok był przełomowy, ponieważ spółka odpowiedzialna za jej prowadzenie upadła, a samą markę przejęła spółka TERG, która jest m.in. właścicielem sieci Media Expert.

W ten sposób wszystkie stacjonarne sklepy marki Avans zamieniły się w Media Expert. Ale w przestrzeni internetowej postawiono na promocję marki Avans.pl. I tak jest do dzisiaj.

Obecnie sklep Avans.pl oferuje tysiące produktów z wielu kategoriach powiązanych z RTV i AGD, osiągając świetne wyniki sprzedażowe i dobrze radząc sobie na konkurencyjnym rynku. Co wpłynęło na jego sukces? Polityka brandingowa z całą pewnością odegrała kluczową rolę. Jednak zarządzający efektywnie zadbali również o widoczność oferty e-sklepu w Sieci.

Avans.pl to przede wszystkim sprzęt RTV i AGD oraz komputery i smartfony

Oferta sklepu Avans.pl jest nakierowana na osoby prywatne, a sam target jest bardzo szeroki. Klienci mogą tutaj zamówić niemal pełen zakres sprzętu niezbędnego w domu czy w biurze. Kluczowe kategorie produktowe – wyraźnie wyróżnione na górnej belce serwisu – to:

  • telewizory i RTV,
  • AGD,
  • AGD do zabudowy,
  • małe AGD,
  • komputery i laptopy,
  • smartfony i tablety,
  • foto i kamery,
  • konsole i gry,
  • sport i rekreacja,
  • dom i ogród.

Sam serwis jest stworzony w bardzo przejrzysty sposób, a klient może w poszukiwaniu potrzebnego mu produktu podążać wybraną przez siebie ścieżką – to jest np. przeglądać poszczególne kategorie i filtrować je lub wpisać konkretną nazwę towaru. Uproszczona ścieżka prowadząca w dół lejka zakupowego zwiększa prawdopodobieństwo efektywnej konwersji.

Wyniki audytu Verseo pokazują również, że sklep dobrze radzi sobie ze zwiększaniem widoczności oferty, aspektami SEO, a przede wszystkim inwestuje w mobilny kanał sprzedaży – serwis jest w pełni funkcjonalny i responsywny pod tym względem. Pokazują jednak również pewne niedoskonałości, nad którymi warto byłoby popracować. Zajrzyj do naszego raportu i poznaj szczegóły.

Dane
Pierwsze wyrenderowanie treści
3,4 s
Pierwsze wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania pierwszego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Indeks szybkości
5,4 s
Indeks szybkości wskazuje, jak szybko strona zapełnia się widocznymi treściami. Więcej informacji
Największe wyrenderowanie treści
11,8 s
Największe wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania największego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Czas do pełnej interaktywności
11,5 s
Czas do pełnej interaktywności to czas, po którym strona staje się w pełni interaktywna. Więcej informacji
Łączny czas zablokowania
600 ms
Wyrażona w milisekundach suma wszystkich okresów między pierwszym wyrenderowaniem treści a czasem do pełnej interaktywności, gdy długość zadania przekroczyła 50 ms. Więcej informacji
Zbiorcze przesunięcie układu
0.004
Zbiorcze przesunięcie układu to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Więcej informacji