DOZ.pl
Apteki Dbam o Zdrowie są jedną z największą siecią punktów stacjonarnych, które oferują leki, suplementy diety, wyroby medyczne czy dermokosmetyki. Sieć ta jest również połączona ze sklepem internetowym – DOZ.pl, który zajmuje jedną z topowych pozycji w rankingu popularności. Eksperci Verseo przyjrzeli się bliżej temu, co stoi za tak dobrym odbiorem na rynku, głównie w perspektywie SEO i SEM.
DOZ.pl – najważniejsze informacje
DOZ.pl jest uznawana za największą oraz jednocześnie najnowocześniejszą polską aptekę internetową. To, co wyróżnia ją na tle konkurencji, to:
- ponad 20 tys. dostępnych produktów – co jest największą liczbą na polskim rynku,
- dostęp do infolinii działającej przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, co przekłada się na najwyższe standardy obsługi klienta,
- zastosowanie specjalnych algorytmów, które z uwagi na bezpieczeństwo pacjenta uniemożliwiają zamówienie zbyt dużych ilości leków OTC.
Warto przy tym podkreślić, że DOZ.pl nie oferuje możliwości zakupu produktów z dostawą bezpośrednio do domu, a jedynie do apteki, z opcją darmowego odbioru osobistego. Serwis argumentuje to ograniczeniami prawnymi wynikającymi z Prawa Farmaceutycznego. Jako jednak, że sieć aptek DOZ w Polsce jest bardzo rozległa i liczy niemal 1000 placówek, nie jest to rozwiązanie problematyczne – zwłaszcza, że dzięki temu on-line można również zamówić leki na receptę, wypełniając specjalny formularz.
Należy również zwrócić uwagę, że DOZ.pl to także potężna i dobrze rozbudowana baza wiedzy na temat leków i rozmaitych zagadnień medycznych – duża liczba treści przekłada się też na większy potencjał SEO. To ważne, ponieważ w branży medycznej obowiązują ścisłe obostrzenia, gdy chodzi o działalność reklamową.
DOZ.pl oferuje leki OTC, na receptę, suplementy diety i więcej
Oferta DOZ.pl, jak już wspomniano, obejmuje ponad 20 tys. produktów. Asortyment serwisu jest przejrzyście podzielony na kategorie i podkategorie. Te najważniejsze to:
- leki na receptę,
- leki na ból,
- dziecko,
- kosmetyki,
- przeziębienie,
- sprzęt medyczny,
- trawienie,
- witaminy/minerały,
- zielarnia,
- nowości,
- wyprzedaż.
Jak więc widać, serwis dostosował się do potrzeb klientów – dając im łatwy dostęp do najpotrzebniejszych produktów. Ma to również przełożenie na efektywność działań SEO. Widać świadomą strategię budowania linków, podziału na kategorie i podkategorie, a także dążenie do dobrego ustrukturyzowania treści.
Raport, który przygotowaliśmy, pokazuje również, że serwis DOZ.pl bardzo dobrze radzi sobie pod kątem dostępności i widoczności, a także w obszarze mobile – niezwykle istotnym we współczesnym świecie e-commerce. Poprawy wymagałyby zaś kwestie związane z wydajnością oraz bezpieczeństwem. Przejrzyj szczegółowy raport, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli chcesz, możesz również wykonać darmowy audyt SEO dla dowolnego serwisu – przetestuj nasze narzędzie i zobacz, jak wiele możesz zmienić we własnych działaniach związanych z pozycjonowaniem i e-marketingiem!