Morele.net

Morele.net jest jednym z najpopularniejszych w Polsce sklepów internetowych działających w branży RTV i AGD. Z czego wynika jego sukces oraz jak wygląda jego obecność w sieci? Audyt www pokazuje silne oraz słabe strony samego serwisu. Warto przyjrzeć się bliżej jego wynikom.

Morele.net: co warto wiedzieć?

Morele.net to jedna z najlepiej rozpoznawalnych na rynku e-commerce polskich marek sklepów z sektora RTV i AGD. Oferta firmy jest niezwykle szeroka i obejmuje zarówno drobne urządzenia gospodarstwa domowego, jak i elektronikę oraz podobne produkty. Łącznie w e-sklepie można znaleźć ponad 1 milion produktów w konkurencyjnych cenach.

Sam sklep Morele.net działa nieprzerwanie już niemal od dwudziestu lat i dziś jest częścią dużej grupy handlowej Morele.net, w której znajdują się również inne sklepy www – łącznie jest ich aż 9.

Audyt strony www przeprowadzony przez Verseo pokazuje silne oraz słabe strony e-sklepu Morele.net. Najsilniejsze punkty są związane z kluczowymi parametrami, takimi jak widoczność w sieci (na tle konkurencji), jak również mobilnością strony – a więc jej dostosowaniem do wyświetlana na smartfonach oraz tabletach (które generują dziś lwią część ruchu). Za znaczące wady można za to uznać np. brak stosowania protokołu HTTPS czy problemy z obszaru dostępności.

Jak działa sklep Morele.net?

Przyglądając się bliżej sklepowi Morele.net, można dostrzec wyraźny podział na kategorie produktowe, które umożliwiają klientowi łatwe odnalezienie się w serwisie, a algorytmom Google – poprawną indeksację zawartości.

Kluczowe, główne kategorie oferowanych towarów to:

  • laptopy,
  • komputery,
  • RTV,
  • AGD,
  • telefony i tablety,
  • foto i kamery,
  • sprzęt i akcesoria dla graczy (określane jako Strefa Gracza),
  • biuro, usługi prezentowe.

Każda z tych kategorii jest też podzielona na liczne podkategorie, co upraszcza proces nawigacji i podnosi jakość doświadczenia użytkownika. Równie łatwo dostępna jest wyszukiwarka, przy pomocy której klient może w kilka sekund namierzyć interesujący go model smartfona, blendera, laptopa czy innego urządzenia wchodzącego w skład oferty.

Na docenienie zasługuje również przejrzysty, nowoczesny układ graficzny, dzięki któremu obsługa e-sklepu przebiega intuicyjnie, a klienta można prowadzić zgodnie z zasadami „lejka marketingowego”.

Widać zatem, że zarządzający serwisem zadbali zarówno o jego stronę techniczną, jak i o dopasowanie interfejsu i komunikacji do specyfiki poszukiwań prowadzonych przez klientów. Wszystkie te elementy przekładają się na ostateczny sukces biznesowy tego popularnego e-sklepu.

Dane
Pierwsze wyrenderowanie treści
3,0 s
Pierwsze wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania pierwszego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Indeks szybkości
3,7 s
Indeks szybkości wskazuje, jak szybko strona zapełnia się widocznymi treściami. Więcej informacji
Największe wyrenderowanie treści
5,4 s
Największe wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania największego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Czas do pełnej interaktywności
10,6 s
Czas do pełnej interaktywności to czas, po którym strona staje się w pełni interaktywna. Więcej informacji
Łączny czas zablokowania
790 ms
Wyrażona w milisekundach suma wszystkich okresów między pierwszym wyrenderowaniem treści a czasem do pełnej interaktywności, gdy długość zadania przekroczyła 50 ms. Więcej informacji
Zbiorcze przesunięcie układu
0
Zbiorcze przesunięcie układu to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Więcej informacji