X-kom.pl
Wśród sklepów działających w branży RTV/AGD, ze szczególnym wskazaniem na sprzęt komputerowy i mobilny, jedną z kluczowych pozycji zajmuje serwis x-kom.pl. Budowana od wielu lat marka w połączeniu z dobrą strategią SEO i SEM zaowocowały zaufaniem klientów oraz dynamicznym rozwojem. A co zadecydowało o tym, że oferta tego serwisu jest znacznie bardziej widoczna niż ta konkurencji? Eksperci Verseo przyjrzeli się temu bliżej. Oto wyniki naszego audytu.
X-kom.pl – najważniejsze informacje
Markę x-kom.pl niewielu osobom trzeba przedstawiać. Zwłaszcza ci, którzy choć od czasu do czasu przeglądają oferty na laptopy, smartfony i inne urządzenia z tego sektora rynku, są doskonale zaznajomieni z ofertą tego dystrybutora. Sklep jest obecny w polskiej przestrzeni Internetu od ponad 17 lat i był jednym z pierwszych, które rozpoczęły działania na tak szeroką skalę.
Warto wiedzieć, że x-kom.pl łączy sprzedaż internetową z tą realizowaną tradycyjnie – sieć salonów liczy obecnie 25 punktów i nieustannie się rozwija. Firma:
- oferuje ponad 22 tysiące produktów w różnych kategoriach,
- współpracuje z ponad 500 partnerami biznesowymi,
- zatrudnia łącznie ponad 1100 pracowników,
- w 2018 roku łącznie obsłużyła ponad 708 tys. klientów – mowa oczywiście zarówno o kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, choć to ten pierwszy jest kluczowy dla wyników sprzedażowych.
Jak zatem widać, to jeden z większych graczy na polskim rynku, który łączy szeroką gamę produktów z wysoką jakością obsługi klientów. A jak wygląda jego działalność w Sieci?
X-kom.pl oferuje nie tylko komputery i smartfony
Oferta X-kom.pl jest szeroka i obejmuje kilka – podzielonych bardzo przejrzyście – kategorii towarów. Są to:
- laptopy i tablety,
- telefony i GPS,
- komputery stacjonarne,
- podzespoły komputerowe,
- urządzenia peryferyjne, takie jak np. drukarki czy sprzęt wielofunkcyjny,
- sprzęt gamingowy,
- sprzęt fotograficzny,
- urządzenia RTV – np. telewizory, głośniki itp.,
- oprogramowanie,
- akcesoria komputerowe.
Jak zatem widać, można się tu w pełni wyposażyć w nowoczesny sprzęt, który jest przydatny zarówno w domu, jak i do zastosowań biurowych.
Klienci mogą z łatwością odnaleźć się w gamie produktów – zarówno przeszukując je po kategoriach (i podkategoriach), jak i wpisując nazwę konkretnego produktu w wyszukiwarkę. Dostępność tych funkcji sprawia, że serwis staje się bardziej dostępny, a korzystanie z niego jest proste. System sprawnie prowadzi klienta na drodze ku konwersji.
Audyt Verseo pokazał, że widoczność jest największym atutem X-kom.pl. Poprawy wymagają zaś kwestie związane z wydajnością, ale i bezpieczeństwem (brak protokołu HTTPS). Mimo to strategia sklepu przekłada się na realizację celów biznesowych.