X-kom.pl

Wśród sklepów działających w branży RTV/AGD, ze szczególnym wskazaniem na sprzęt komputerowy i mobilny, jedną z kluczowych pozycji zajmuje serwis x-kom.pl. Budowana od wielu lat marka w połączeniu z dobrą strategią SEO i SEM zaowocowały zaufaniem klientów oraz dynamicznym rozwojem. A co zadecydowało o tym, że oferta tego serwisu jest znacznie bardziej widoczna niż ta konkurencji? Eksperci Verseo przyjrzeli się temu bliżej. Oto wyniki naszego audytu.

X-kom.pl – najważniejsze informacje

Markę x-kom.pl niewielu osobom trzeba przedstawiać. Zwłaszcza ci, którzy choć od czasu do czasu przeglądają oferty na laptopy, smartfony i inne urządzenia z tego sektora rynku, są doskonale zaznajomieni z ofertą tego dystrybutora. Sklep jest obecny w polskiej przestrzeni Internetu od ponad 17 lat i był jednym z pierwszych, które rozpoczęły działania na tak szeroką skalę.

Warto wiedzieć, że x-kom.pl łączy sprzedaż internetową z tą realizowaną tradycyjnie – sieć salonów liczy obecnie 25 punktów i nieustannie się rozwija. Firma:

  • oferuje ponad 22 tysiące produktów w różnych kategoriach,
  • współpracuje z ponad 500 partnerami biznesowymi,
  • zatrudnia łącznie ponad 1100 pracowników,
  • w 2018 roku łącznie obsłużyła ponad 708 tys. klientów – mowa oczywiście zarówno o kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, choć to ten pierwszy jest kluczowy dla wyników sprzedażowych.

Jak zatem widać, to jeden z większych graczy na polskim rynku, który łączy szeroką gamę produktów z wysoką jakością obsługi klientów. A jak wygląda jego działalność w Sieci?

X-kom.pl oferuje nie tylko komputery i smartfony

Oferta X-kom.pl jest szeroka i obejmuje kilka – podzielonych bardzo przejrzyście – kategorii towarów. Są to:

  • laptopy i tablety,
  • telefony i GPS,
  • komputery stacjonarne,
  • podzespoły komputerowe,
  • urządzenia peryferyjne, takie jak np. drukarki czy sprzęt wielofunkcyjny,
  • sprzęt gamingowy,
  • sprzęt fotograficzny,
  • urządzenia RTV – np. telewizory, głośniki itp.,
  • oprogramowanie,
  • akcesoria komputerowe.

Jak zatem widać, można się tu w pełni wyposażyć w nowoczesny sprzęt, który jest przydatny zarówno w domu, jak i do zastosowań biurowych.

Klienci mogą z łatwością odnaleźć się w gamie produktów – zarówno przeszukując je po kategoriach (i podkategoriach), jak i wpisując nazwę konkretnego produktu w wyszukiwarkę. Dostępność tych funkcji sprawia, że serwis staje się bardziej dostępny, a korzystanie z niego jest proste. System sprawnie prowadzi klienta na drodze ku konwersji.

Audyt Verseo pokazał, że widoczność jest największym atutem X-kom.pl. Poprawy wymagają zaś kwestie związane z wydajnością, ale i bezpieczeństwem (brak protokołu HTTPS). Mimo to strategia sklepu przekłada się na realizację celów biznesowych.

Dane
Pierwsze wyrenderowanie treści
5,1 s
Pierwsze wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania pierwszego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Indeks szybkości
10,8 s
Indeks szybkości wskazuje, jak szybko strona zapełnia się widocznymi treściami. Więcej informacji
Największe wyrenderowanie treści
10,2 s
Największe wyrenderowanie treści oznacza czas wyrenderowania największego tekstu lub obrazu. Więcej informacji
Czas do pełnej interaktywności
20,1 s
Czas do pełnej interaktywności to czas, po którym strona staje się w pełni interaktywna. Więcej informacji
Łączny czas zablokowania
3 460 ms
Wyrażona w milisekundach suma wszystkich okresów między pierwszym wyrenderowaniem treści a czasem do pełnej interaktywności, gdy długość zadania przekroczyła 50 ms. Więcej informacji
Zbiorcze przesunięcie układu
0.209
Zbiorcze przesunięcie układu to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Więcej informacji